دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ابراز تمایل نروژی‌ها برای سرمایه گذاری در میدان نفتی سردار جنگل

استاندار گیلان از ابراز تمایل نروژی‌ها برای سرمایه گذاری در میدان نفت و گاز سردار جنگل خبر داد.
کد خبر : 82771

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از استانداری گیلان، علی نجفی با اشاره به تجارب کشور نروژ در حفاری در آب‌های عمیق گفت: شرکت‌هایی از نروژ برای سرمایه‌گذاری در میدان نفت و گاز سردار جنگل رودسر اعلام آمادگی کردند.


وی همچنین با اشاره بر دیدار ماه گذشته خود با وزیر نفت تصریح کرد: در این دیدار درباره لزوم توجه ویژه به سایت نفتی سردارجنگل تاکید شد و مهندس زنگنه نیز با ابراز علاقمندی دستورات ویژه‌ای برای انجام کار و تامین اعتبار برای اجرای پروژه سایت پشتیبانی در رودسر صادر کرد.


نجفی به اهمیت این پروژه با توجه به توانمندی بالای حوزه نفتی خزر اشاره و بیان کرد: در تلاش هستیم با زمینه‌هایی که برای توسعه هر چه بیشتر پتانسیل موجود در این منطقه شکل می‌گیرد، انتظارات مردم گیلان تحقق یابد.


استاندار گیلان با بیان اینکه شرایط تحریم فعالیت‌های نفتی کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داد، افزود: بعد از رفع تحریم‌ها فعالیت‌های تجاری میان ایران و کشورهای خارجی گسترش یافته و از این حیث با ورود سرمایه‌گذاران توسعه فعالیت های اقتصادی و نفتی در این منطقه بسیار مهم خواهد بود. از همین رو میدان نفتی سردارجنگل سال گذشته در همایش رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران برای جذب سرمایه گذاری خارجی معرفی شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته